Kayıtlar

Türkiye’mizden Proje Anlayışına Örnekler

kaynak : http://www.alphanmanas.com/?p=190 Brightwell Holdings’in kuruluşundan sonra yatırım alanlarımızdan biri de “Yenilikçi Teknoloji Çözümleri ve Hizmetleri” oldu. Öncelikle Internet çözümlerini araştırdık. Daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi Türkiye de değer yaratacak bir proje çıkarmak gerçekten zor. Öncelikle hedef Pazar Türkiye olursa zaten geleceği olamaz. Bunun yanında Türkiye de Internet reklamcılığı henüz gelişmedi. Dolayısı ile “Bedava Ekonomi” kurallarına göre abonelik olmadan reklam gelirine dayalı bir servisin Türkiye de önümüzdeki 4 yıl daha değer yaratması düşünülemez. Alım-satım veya servis’den elde edilecek komisyona dayalı gelir de yatırımcıyı nasıl tatmin eder, yatırımcının beklentisine göre değişecektir. Yılda 50,000 YTL EBITDA yaratacak bir iş bazı yatırımcıyı mutlu edebilir. O tartışma götürmez bir gerçek. Brightwell’in kurulduğu 2 yıl süresince özellikle Web tabanlı inanılmaz (!!!) projeler ile karşılaştık Hele NTV Türk Mucit programı sonrası “inanı

Sponsorluk arayanlara…

Geçen haftaki Hürriyet – Spor ekinde bir röportaj vardı. Gözünüzden kaçmamıştır, ben yine de tekrarlayayım. 3 yıldan beri Türkiye Kupası’na adını veren Fortis’in Kurumsal İletişim Direktörü Arda Öztaşkın ile yapılan bu kısa röportajın alıntıladığım kısmını aşağıda okuyacaksınız: “Sponsorluk hibe, bağış, vs… değildir. Bir iletişim yatırımıdır. Markaların sponsorlukla ilgili bir tratejisi olmalı; sponsorluk kararı yatırımın geri dönüşü, ölçülebilirlik, hesap vereilirlik gibi kriterler detaylı değerlendirilerek verilmeli.” “Diğer taraf, yani sponsorluk almak isteyen taraf ise öncesinde ev ödevini iyi hazırlamalı. Olabildiğince somut verilerle olası sponsorluk yatırım kararı için markalara bilgi sağlamalı. Bu bir kazan-kazan ilişkisi. Her iki tarafın da bu işbirliğinden fayda sağlaması için sponsorluğun tek başına bırakılması yerine uyumlu şekilde yönetilmesi gerekiyor.” Arda Öztaşkın bu kısa konuşmasında bile sponsorlukla ilgili çok şey söylemiş. Neden burada tekrarlıyorum?… Elinde anlaml

ADIM ADIM SPONSORLUK

Resim
1- Sponsor bulunmalıdır. 2- Gençlik ve spor kulüplerinin ve sporcuların sponsorluk alabilmeleri için tescilli olmaları şarttır. 3- TESİS SPONSORLUKLARINDA İSTENEN BELGELER a) Yeni tesis yapımında:yapımla ilgili her türlü proje,tesis alanına ait tapu,imar durumu,kulüpler için kulüp tescil belgesi. b) Tesisin ikmali,tadilatı,bakımı ve onarımlarında:a) da belirtilenlere ilave olarak tesisin hali hazır durumunu gösteren röleve projeleri gereklidir. Bu belgelerle birlikte sponsorluğu alan tarafından Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü,Spor Kuruluşları Dairesi Başkanlığına müracat edilir.Genel müdürlükçe onaylandıktan sonra uygulamaya esas kabül edilir. 4- Sponsorluk sözleşmeleri,sponsorluk yönetmeliğinin 8inci maddesine uygun şekilde hazırlanmalıdır. Not:Faaliyetlerle ilgili sözleşme örneklerinin boş ve doldurulmuş (ayni/nakdi) hallerine ve sponsorlukla ilgili her türlü bilgiye www.gsgm.gov.tr ve www.sponsorluk.gov.tr adresinden ulaşılabilir. 5- Sponsorluk sözleşmelerinin imzalanmasını müteakip

Sponsorluk - Sponsorluk Genelgesi

Resim
Sayı: B.02.1.GSM.0.07.00.03-SK-44 /1244 12 /10 / 2005 Konu: Sponsorluk GENELGE 2005/72 3289 sayılı Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun ek 3 üncü maddesine 5105 sayılı Kanunla eklenen 5 inci fıkrada yer alan “ Sportif faaliyetlere, sporculara, spor kulüplerine, federasyonlara veya tesislere yapılacak harcamalara ilişkin belgeler Genel Müdürlüğün kontrol ve tasdikine tabidir. Spor tesisleri için yapılacak yapım harcamaları ile Genel Müdürlükçe çıkarılacak yönetmelikle belirlenen tutarı aşan bakım ve onarım işlerine ilişkin harcamalar yeminli mali müşavirlerce tasdik edilir.” şeklindeki hüküm 5340 sayılı Kanunla “Sportif faaliyetlere, sporculara, spor kulüplerine, federasyonlara veya tesislere yapılacak harcamalar sponsor tarafından bizzat harcanır veya sponsorluk alanın banka hesabına yatırılır. Sponsorlara, ulusal veya uluslararası federasyonların reklam ve sponsorlukla ilgili hükümlerine aykırı olmamak şartı ile faaliyetin veya tesisin isim, reklam

Sponsorluk Yönetmeliği

Resim
Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Sponsorluk Yönetmeliği BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç Madde 1- Bu Yönetmeliğin amacı, gerçek ve tüzel kişilerin; federasyonlara, Gençlik ve spor kulüplerine, sporculara, gençlik ve spor tesisleri ile faaliyetlerine sponsor olmaları ve reklam vermeleri ile ilgili usul ve esasları düzenlemektir. Kapsam Madde 2- Bu Yönetmelik, sponsorluk yapacak veya reklâm verecek gerçek ve tüzel kişiler ile sponsorluk ve reklâmlardan istifade edecek federasyonları, gençlik ve spor kulüplerini, sporcuları, yerel yönetimleri, kamu kurum ve kuruluşlarını, Türkiye Milli Olimpiyat Komitesini ve Paralimpik Komitesini kapsar. Dayanak Madde 3- Bu Yönetmelik, 21/5/1986 tarihli ve 3289 sayılı Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun Ek-3 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar Madde 4- Bu Yönetmelikte geçen; Genel Müdürlük: Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünü, Genel Müdür: Gençlik ve Spor Genel Müdürünü, Federasyon: G

Sponsorluk Kanunu

Resim
28.05.1986 TARİH VE 19120 SAYILI RESMİ GAZETE’DE YAYIMLANAN 3289 SAYILI GENÇLİK VE SPOR GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUNUN “ÖDÜL VE SPONSORLUK” BAŞLIKLI EK 3 ÜNCÜ MADDESİ Ödül ve sponsorluk (*) Ek Madde 3- (Birinci ve ikinci fıkra ödülle ilgilidir.) Ulusal veya uluslararası gençlik ve spor hizmet ve faaliyetlerini desteklemek amacıyla gerçek ve tüzel kişiler; a) Genel Müdürlüğün yıllık faaliyet programında yer alan ulusal ve uluslararası gençlik ve spor organizasyonları, b) Sporcuların transfer bedelleri hariç olmak üzere spor kulüpleri ile federasyonların yıllık programlarında bulunan sporun yaygınlaştırılması ve sporcuların desteklenmesine yönelik resmî sportif faaliyetleri, c) Kamu kurum ve kuruluşları ve yerel yönetimler ile spor kulüplerine ait spor tesislerinden Genel Müdürlükçe uygun görülenlerin yapımı, bakımı ve onarımı, d) Federasyonların ve spor kulüplerinin sportif hizmet ve faaliyetlerinin yürütülebilmesi için gerekli olan spor organizasyonları ile s