Sponsorluğun Tarihçesi

Sponsorluğun temeli mesenciliğe dayanmaktadır. Sanatçıları ve yapıtlarını koruyan kimselere "mesen" denilmektedir.(Bülbül,2000)
Hükümdarlar, krallar, prensler toplumun elit tabakası sanat koruyuculuğu işlevini yüzyıllar boyu sürdürmüşlerdir. Avrupa'da sanat koruyuculuğu çalışmaların ve geleneğin sonucu ortaya çıkmıştır. Almanya, Fransa, İtalya, İngiltere ve Avusturya'da devlet kuruluşları ve kişilerin kültür ve sanat alanlarındaki destek ve katkılarının tarihi de oldukça eskidir. (Bülbül,2000)
Mesen sözcüğü Roman İmparatoru Augustus'un danışmanı ve kültür işleri yönetmeni Gaius Clinus Maecenas'ın adından gelmektedir ve çoğu dillere sana ve bilimin koruyucusu olarak yerleşmiştir. Almanca'da Maezenatentum, Fransızca'da De Mecenat, İspanyolca'da Mecenazgo, İtalyanca'da Maesenastisme sözcükleri "sanat koruyuculuğu" anlamını vermektedir. (Bülbül,2000)
Sponsorluk, desteklemecilik yada destekleme faaliyeti olarak algılanmaktadır. Zengin ve asiller çeşitli dönemlerde sanatçıları özellikle müzisyenleri himaye etmişlerdir. Örneğin, Mozart be Beethoven da soylu kesimin desteklemelerinden yararlanmışlardır. (Bülbül,2000)
Sponsorluğun tarihi oldukça eskidir. Ancak, pazarlama ve reklam amaçlı çağdaş anlamda ilk sponsorluk 2. Dünya savaşından sonra ABD'de ortaya çıkmış, 1970 yılında da Avrupa'da yaşama geçirilmiştir. İlk kez Fransa'da "Şirketlerin Yurttaşlık Görevi Yapması" olarak değerlendirilmiş ve bu görüş daha sonra bir slogana dönüştürülmüştür. Günümüzde giderek yaygınlaşan ve tanıtım yöntemleri içinde öne çıkan sponsorluk uygulamaları hemen hemen bütün dallarda görülmektedir. (Bülbül,2000)
Daha önceleri büyük ölçüde devlet desteğiyle yapılan, çok sayıda etkinlik artık ağırlıkla özel sektör kuruluşlarının katkılarıyla gerçekleştirilmektedir. (Bülbül,2000)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sponsorluk veren firmalar

öğrenci kulüpleri için sponsorluk çalışmaları

Ogrenci Kulubu Sponsorluklari