Kayıtlar

SPONSORLUĞUN GELİŞİMİ

Resim
Eski çağlarda soyluların ya da kraliyet ailelerinin, karşılık beklemeksizin bir kişi ya da etkinliği desteklemeleri, sponsorluğun tarihsel gelişimi içindeki yerini ortaya koyar. Tarihsel süreç içinde sponsorluk, soyluların ve saray dünyasının üstlendiği ’sanat destekleme’ işlevidir. Roma İmparatoru Agustus’a, sanatçıyı koruma düşüncesini aşılayan yakın dostu ve danışmanı Gaius Clinius Maecenas sanat koruyuculuğunun isim babası olarak tarihte yerini alır. Maecenas’ın adına bağlı olarak, sanatı ve sanatçıyı koruyanlara mesen, koruma için yapılan tüm çalışmalara da mesenlik denilir. Mesenlikte, mesenin yetenekli kişileri bularak, onların mali destek yoluyla tanınmalarını sağladıkları ve böylece kendi saygınlıklarını toplumda oluşturduklarını söylemek mümkündür. Mesenlik deyince, tarihte ilk akla gelen aile İtalya’daki Medici Ailesi’dir. Rönesans döneminde bankacılıkla uğraşan bu aile, Donatello, Leonardo Da Vinci, Michelangelo, Novalis, Boticelli gibi ünlü sanatçılara destek vermenin yanı

Sponsorluk ve Amaca Dayalı Pazarlama

Resim
Sponsorluk ve Amaca Dayalı Pazarlama Amaca dayalı pazarlama ya da bir nedene ilişkili pazarlama, kurumun toplumsal değeri olan bir neden ya da konu ile ilgili desteğini mesajında işlemesi ve bu süre içinde satıştan elde edilen gelirin bir kısmını, söz konusu neden ya da konu ile ilgili kurum ya da kuruluşlara bağışlamasıdır. Sözgelimi, bir kuruluşun, hedef kitleye, satın aldıkları her ürünün gelirinin bir kısmını ağaçlandırma kampanyasına bağışlayacağını duyurması ve bunu bir vakıfla anlaşarak yapması; yine bir bankanın kredi kartından yapılan alışverişlerden elde edilen komisyon gelirinin bir kısmının Eğitim Gönüllüleri Vakfı’na bağışlaması, amaca dayalı pazarlama faaliyetleridir. Amaca dayalı pazarlama ve sponsorluk, kurumun toplumsal sorumluluğunu vurgulama ve imaj oluşturma amaçları için kullanılır. Ancak amaca dayalı pazarlamada, kuruma gelir getirici bir değişim söz konusudur. Kurum, hedef kitlesine mal ya da hizmetini satın aldığı takdirde bu mal ya da hizmete ödediği paranın bi

Sponsorluk ve Olaya Dayalı Pazarlama

Resim
Olay, özel olay olarak, kurumsal iletişimde basın toplantıları, yıldönümü kutlamaları, yarışmalar, fabrika gezileri, festivaller, şenlikler vb. programların örgütlenme, planlanma ve yönetilmesi olarak tanımlanır. Daha fazla olumlu kurum imajı oluşturulmasına ve sürdürülmesine yönelik tasarlanan özel olaylar, sınırlı hedef kitleye ürünlerin farkındalığını arttırmak amacıyla da gerçekleştirilir. Kurumlar, yarattıkları özel olaylarla, haber değerine bağlı olarak medyada kendilerinden söz ettirme fırsatı yakalar. Sponsorluk faaliyeti de, özel olay kavramı ile doğrudan ilişki içindedir. Özel bir olayın yaratılması, uygulanması ve gerekli işbirliğinin sağlanması olarak ele alınan sponsorluk, iletişim araçlarını pekiştiren bir rol oynar. Öyle ki, olaya dayalı pazarlama kavramı da sponsorluğun bir uzantısı olarak ele alınır ve değerlendirilir. Olaya dayalı pazarlama da, tıpkı sponsorluk gibi, mal ya da hizmeti sanat ya da spor olayları ile ilişkilendirir, olaylar ile iletişim amaçları arasında

Sponsorluk ve Halkla İlişkiler

Resim
Genel olarak, kurumsal iletişim boyutunda sponsorluk, halkla ilişkilerin bir uygulama alanı, bir iletişim aracı olarak değerlendirilir. Bunun nedeni ise, sponsorluk amaçlarının halkla ilişkilerle örtüşmesinden kaynaklanır. Sponsorluk da, halkla ilişkiler gibi, toplumla yakın bir iletişim kurarak, hedef kitlede kuruma karşı güven duygusu yaratır, kurumun itibarını ve ününü sürdürmesine katkı sağlar. Sponsor olunan olay ya da etkinlikler çerçevesinde kurum aynı zamanda toplumsal sorumluluğunu da yerine getirmiş olur. Kuruluş, halkla ilişkiler amaçlarına bağlı olarak, sponsorluk faaliyeti ile yalnız kendisi için değil, içinde bulunduğu toplumun çıkarlarını gözettiğini ve toplum refahının yükselmesine katkıda bulunduğunu kanıtlar. Halkla ilişkiler açısından, toplumsal sorumluluk bağlamında toplumun eğitim, sanat, kültür vb. gelişimine destek verme yükümlülüğünü sponsorluk yerine getirir. Sponsorluk ve halkla ilişkiler arasındaki diğer bir ilişki, sponsorluğun duyurum malzemesi olarak kulla

Sponsorluk ve Reklam

Resim
Sponsorluk ve Reklam Reklamın amacı, hedef kitlede marka ya da kuruma yönelik olumlu tutum ya da davranış değişikliği yaratmak. . . Sponsorluk da, tıpkı reklam benzer amaç taşır. Ancak reklamda amaçlanan tutum ve davranış değişikliği, doğrudan satın almaya yöneliktir. Sponsorluğun ise doğrudan satın almaya yönelik bir işlevi yoktur. Sponsorluk ve reklam, aynı kitle iletişim araçlarını kullanılır. Bir mal ya da hizmetin reklamı yapılırken, aynı zamanda o mal ya da hizmete ilişkin gerçekleştirilen sponsorluğun da reklamı yapılır.

SPONSORLUK NEDİR?

Resim
Sponsorluk kavram olarak geniş bir alanı kapsar. Sponsorluğun, destekleme faaliyeti olarak anılması yardım, bağış, hibe vb. gibi değerlendirilmesine yol açar. Kuşkusuz birçok kuruluş, çeşitli nedenlerle, çeşitli biçimlerde çevrelerindeki kimi yerlere bağışta bulunur. Bir destek özelliği taşıyan, karşılık beklemeden yapılan bu yardımlar zaman zaman sponsorlukla karıştırılır. Oysa sponsorluk, kurumsal iletişim bütünlüğü içerisinde tıpkı reklam, kişisel satış, halkla ilişkiler gibi kurumun iletişim amaçları doğrultusunda kullanılan iletişim araçlarından biridir. “Sponsorluk nedir?” sorusuna öncelikle bir tanım yaparak başlayabiliriz: Sponsorluk, bir kurumun, kurumsal ve pazarlama amaçlarına yönelik, katılmakta yarar gördüğü olay ve etkinliklere para vererek ya da o olay, etkinlik için gerekli olan araç / malzeme gibi materyal donanımını sağlayarak desteklemesidir. Dikkat edilirse, tanımdaki, “kurumsal ve pazarlama amaçlarına yönelik katılmakta yarar gördüğü” tümcesi, sponsorluğun, aslında

Sponsorluk sözleşmesi

Resim
........................................................................................................ adına hareket eden ............................................................. ile …………………………………………... adına hareket eden ……………………………. arasında 3289 sayılı Kanunun Ek-3 üncü maddesine dayanılarak hazırlanan 16 Haziran 2004 tarih ve 25494 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Sponsorluk Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde ve aşağıdaki şartlarda işbu Sponsorluk Sözleşmesi imzalanmıştır. Tanımlar Madde 1- Bu Sözleşmede geçen; Genel Müdürlük : Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünü, Genel Müdür : Gençlik ve Spor Genel Müdürünü, Sponsorluk Alan : .......................................................... , Sponsor : ................................... işine ayni / nakdi destekte bulunan …………..……………………… ‘yı, Organizasyon : ................................................................... .................................................................. , ifade