Sponsorluk ve Olaya Dayalı Pazarlama


Olay, özel olay olarak, kurumsal iletişimde basın toplantıları, yıldönümü kutlamaları, yarışmalar, fabrika gezileri, festivaller, şenlikler vb. programların örgütlenme, planlanma ve yönetilmesi olarak tanımlanır. Daha fazla olumlu kurum imajı oluşturulmasına ve sürdürülmesine yönelik tasarlanan özel olaylar, sınırlı hedef kitleye ürünlerin farkındalığını arttırmak amacıyla da gerçekleştirilir. Kurumlar, yarattıkları özel olaylarla, haber değerine bağlı olarak medyada kendilerinden söz ettirme fırsatı yakalar. Sponsorluk faaliyeti de, özel olay kavramı ile doğrudan ilişki içindedir. Özel bir olayın yaratılması, uygulanması ve gerekli işbirliğinin sağlanması olarak ele alınan sponsorluk, iletişim araçlarını pekiştiren bir rol oynar. Öyle ki, olaya dayalı pazarlama kavramı da sponsorluğun bir uzantısı olarak ele alınır ve değerlendirilir. Olaya dayalı pazarlama da, tıpkı sponsorluk gibi, mal ya da hizmeti sanat ya da spor olayları ile ilişkilendirir, olaylar ile iletişim amaçları arasında bağlantı kurar, kurumsal imaja ve satışlara zemin hazırlayıcı fırsatlar yaratır ve medyada özel tüketici grupların dikkatini çekmek için olanaklar sunar.
Olaya dayalı pazarlamanın, sponsorluktan ayırt edici özelliği, ürün satışını geliştirmek ve gerçekleştirmek amacı taşımasıdır. Yine olaya dayalı pazarlama da söz konusu olay çoğunlukla bir kereliğine gerçekleştirilirken, sponsorluk amaçları yerine getirme açısından süreklilik içinde planlanır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sponsorluk veren firmalar

öğrenci kulüpleri için sponsorluk çalışmaları

Ogrenci Kulubu Sponsorluklari