Kayıtlar

Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Sponsorluk Yönetmeliği 3.bölüm

Resim
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Son Hükümler Yürürlükten Kaldırılan Mevzuat Madde 14 . 13. 9. 2001 tarihli ve 24522 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Sponsorluk Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır. Yürürlük Madde 15 . Maliye Bakanlığı ve Sayıştay’ın görüşü alınarak hazırlanan bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme Madde 16. Bu Yönetmelik hükümlerini Gençlik ve Spor Genel Müdürü yürütür. Kaynak: Http://www. gsgm. gov. tr/

Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Sponsorluk Yönetmeliği 2.bölüm

Resim
İKİNCİ BÖLÜM Esas Hükümler Sponsorluk Alanları Madde 5. Ulusal veya uluslararası gençlik ve spor hizmet ve faaliyetlerini desteklemek amacıyla gerçek ve tüzel kişiler aşağıda belirtilen alanlarda sponsorluk yapabilirler. a. Genel Müdürlüğün yıllık faaliyet programında yer alan ulusal veya uluslararası gençlik ve spor organizasyonları, b. Sporcuların transfer bedelleri hariç olmak üzere spor kulüpleri ile federasyonların yıllık programlarında bulunan eğitim ve altyapı faaliyetleri gibi sporun yaygınlaştırılması ve sporcuların desteklenmesine yönelik resmi sportif faaliyetleri, c. Kamu kurum ve kuruluşları ve yerel yönetimler ile spor kulüplerine ait gençlik ve spor tesislerinden Genel Müdürlükçe uygun görülenlerin yapımı, ikmali, bakımı ve onarımı, d. Federasyonların veya spor kulüplerinin sportif hizmet ve faaliyetlerinin yürütülebilmesi için gerekli olan spor organizasyonları ile sportif araç, gereç ve malzemelerin temini, e. Ferdi lisanslı sporcuların, Genel Müdürlük veya federasyonl

Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Sponsorluk Yönetmeliği 1.bölüm

Resim
BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç Madde 1. Bu Yönetmeliğin amacı, gerçek ve tüzel kişilerin; federasyonlara, gençlik ve spor kulüplerine, sporculara, gençlik ve spor tesisleri ile faaliyetlerine sponsor olmaları ve reklam vermeleri ile ilgili usul ve esasları düzenlemektir. Kapsam Madde 2. Bu Yönetmelik, sponsorluk yapacak veya reklam verecek gerçek ve tüzel kişiler ile sponsorluk ve reklamlardan istifade edecek federasyonları, gençlik ve spor kulüplerini, sporcuları, yerel yönetimleri, kamu kurum ve kuruluşlarını, Türkiye Milli Olimpiyat Komitesini ve Paralimpik Komitesini kapsar. Dayanak Madde 3. Bu Yönetmelik, 21. 5. 1986 tarihli ve 3289 sayılı Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 5105 sayılı Kanunla değişik Ek 3 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar Madde 4. Bu Yönetmelikte geçen; - Genel Müdürlük: Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünü, - Genel Müdür: Gençlik ve Spor Genel Müdürünü, - Federasyon: Özerk veya özerk olm

SPONSORLUK UYGULAMASI

Resim
Sponsorluk uygulaması, kuruluşun sponsorluk faaliyetini kullanılabilir kılabilmek için gerçekleştirdiği çalışmalardır. İlk kez sponsor olacak bir kuruluşun sponsorluk ajansları ya da sponsorluk danışmanları ile çalışması yararlı olur. Sponsorluk uygulamasında sponsor arayan ve sponsorluğu üstlenen ya da sponsor olan iki tarafın olduğu unutulmamalıdır. Tarafların anlaşması, sponsorluk uygulamasında önemli bir aşamadır. Anlaşmanın yazılı olarak yapılması, karşılıklı elde edilecek haklar, yerine getirilmesi gereken koşullar ve yanlış anlaşılmaları önleme açısından gereklidir. Genel olarak sponsorluk anlaşmasında şu noktalar yer alır: - Tarafların yasal konumu, ortaklık vb. özellikleri tanımlanarak, imza yetkisi bulunan kişilerin kim olduğu, - Tarafların hangi haklarının sınırlandığı ya da sponsorun imtiyazlarının neler olduğu, - Sponsorluğun süresi, - Sponsorluğun maliyeti ve ödeme biçimi, - Sponsorluğun nerede, hangi tarihlerde yapılacağı, - Sponsorluğun yönetiminin nasıl gerçekleşeceği,

UYGUN SPONSORLUK SEÇİMİ

Resim
Kuruluşlar, kurumsal iletişimleri çerçevesinde bir uygulama alanı ya da iletişim aracı olarak sponsorluğu belirli bir planlama ve strateji ile uygulamalıdır. Gelişigüzel, hedefleri belirsiz sponsorluk uygulamalarının kuruluşlara istenilen yönde olumlu etkilerinin ne ölçüde olacağı kuşkusuz bir tartışma nedenidir. Bu nedenle kuruluşların sponsorluğu kullanıp kullanmayacaklarına karar verme aşaması önemlidir. Herhangi bir kuruluş sponsorluk teklifine evet demeden önce, sponsorluk alanını ve amaçlarını iyi saptamalı, hedef kitlesini doğru belirlemelidir. Bunun için öncelikle bir durum analizi yaparak, kurumsal iletişim ve pazarlama hedeflerini gözden geçirmelidir. Ancak bu hazırlıktan sonra belirlenen hedeflere ve hedef kitleye uygun sponsorluk alanı seçilerek sponsorluk stratejisi geliştirilmelidir. Sağlıklı bir sponsorluk planlamasında, uygun ve doğru sponsorluk seçiminde aşağıda açıklanan noktalara dikkat etmek gerekir. Sponsorlukla Amaçlara Ulaşma Olasılığı Sponsorluk seçiminde ilk ad

Sponsor Firmaların Amaçları

Resim
Kurumların başarıları, varoldukları ortamla aralarındaki dinamik etkileşime bağlıdır. Bu etkileşimi sağlayan bir araç olarak sponsorluk, kuruluşun tanınması ve olumlu kurum imajını yapılandırması açısından önem taşır. Kurumsal amaçlar şu alt amaçları kapsar: Kuruma İlişkin Farkındalığı Arttırmak Yapılan pek çok sponsorluk faaliyeti ile kurumlar, toplum tarafından daha kolay tanınır. Özellikle geniş kitleleri kapsayan spor dallarına sponsor olmak, kurum adının sık sık tekrarlanmasına ve kurumun tanınmasına yol açar. Kurumların adlarını duyurmak ve tanıtmak amacıyla yaptıkları sponsorluğa örnek olarak, adını verdiği Cornhill Kriket Maçı sponsorluğu ile tanınma oranını iki yılda %2′den %16′ya çıkaran Cornhill Sigorta Şirketi gösterilebilir. Kurum İmajını Oluşturmak ve Desteklemek Sponsorluğun önemli kurumsal amaçlarından bir diğeri, kurum imajı oluşturmak ve desteklemektir. Daha önce belirtildiği gibi, olumlu kurum imajının oluşması bir bütünlük gerektirir. Sponsorluk da, bu bütünün bir p

NEDEN SPONSOR OLUNUR?

Resim
Sponsorluğun birçoğunun uygun ve ayrıntılı amaçları olmadan gerçekleştiğini söylemek olasıdır. Ancak kurumsal iletişim bütünlüğü içerisinde diğer iletişim faaliyetlerinin amaçlarına ve kurum hedeflerine bağlı olarak sponsorluk için amaç oluşturmak sponsorluğun sonucunun başarısında önem kazanır. Kurumlar pek çok amacı gerçekleştirme nedeniyle sponsorluğu kullanır. Bu amaçlardan başlıcalarını şu başlıklar altında toplayabiliriz: Kurumsal Amaçlar, Pazarlama Amaçları, Medya Amaçları.