Sponsor Firmaların Amaçları
Kurumların başarıları, varoldukları ortamla aralarındaki dinamik etkileşime bağlıdır. Bu etkileşimi sağlayan bir araç olarak sponsorluk, kuruluşun tanınması ve olumlu kurum imajını yapılandırması açısından önem taşır. Kurumsal amaçlar şu alt amaçları kapsar:
Kuruma İlişkin Farkındalığı Arttırmak
Yapılan pek çok sponsorluk faaliyeti ile kurumlar, toplum tarafından daha kolay tanınır. Özellikle geniş kitleleri kapsayan spor dallarına sponsor olmak, kurum adının sık sık tekrarlanmasına ve kurumun tanınmasına yol açar. Kurumların adlarını duyurmak ve tanıtmak amacıyla yaptıkları sponsorluğa örnek olarak, adını verdiği Cornhill Kriket Maçı sponsorluğu ile tanınma oranını iki yılda %2′den %16′ya çıkaran Cornhill Sigorta Şirketi gösterilebilir.
Kurum İmajını Oluşturmak ve Desteklemek
Sponsorluğun önemli kurumsal amaçlarından bir diğeri, kurum imajı oluşturmak ve desteklemektir. Daha önce belirtildiği gibi, olumlu kurum imajının oluşması bir bütünlük gerektirir. Sponsorluk da, bu bütünün bir parçası olarak işlevini yerine getirir. Kurum imajını destekleyen ve güçlendiren bir sponsorluk faaliyeti toplumda kuruma ilişkin ’sıcak duygular’ yaratır. İyi niyetin ve sponsor olunan olayla kurumun örtüşmesi, kuruma ilişkin imajın oluşmasını sağlar. Sözgelimi, petrol şirketlerinin çevre sponsorlukları, olumlu kurum imajı oluşturma amacıyla yapılır.
Toplumsal Paydaşlarla İletişimi Güçlendirmek
Sponsorluk, kurumun toplumsal paydaşlarıyla -ki bunlar, ortaklar, yatırımcılar, çalışanlar, müşteriler, tüketicilerdir- iletişimini güçlendirmek amacıyla da gerçekleştirilir. Toplumsal paydaşlarla işbirliği ve beraberlik duygusunun yaratılması da kurumsal açıdan gereklidir. Toplumsal paydaşların kuruma olan aidiyet duyguları, yapılan sponsorlukla güçlenebilir, kurum itibarı ile özdeşleşebilir. Özellikle kurum çalışanlarının görev aldığı, katıldığı sponsorlukların iş ortamını iyileştirme gibi güdüleyici etkileri bulunur.
Kurum aynı zamanda seçtiği sponsorluğun yarattığı eğlence / dinlence ortamındaki konukseverliği ile davet edilen kanaat önderleri ya da hükümette kilit görevlerde bulunan kişileri de etkileme fırsatı bulur.
Medyada Yer Almak
Kurumsal amaçlar içerisinde medyada yer almak amacı, aslında, diğer sponsorluk amaçlarının bir uzantısıdır. Başka bir deyişle, kurum hangi amaçla sponsor olursa olsun, mutlaka bu amaca bağlı olarak medyada da yer almak ister. Böylece toplumda iyi niyet duyguları yaratarak, olumlu kurum imajı oluşturmaya katkı sağlamayı amaçlar.
Yorumlar