SPONSORLUK UYGULAMASI
Sponsorluk uygulaması, kuruluşun sponsorluk faaliyetini kullanılabilir kılabilmek için gerçekleştirdiği çalışmalardır. İlk kez sponsor olacak bir kuruluşun sponsorluk ajansları ya da sponsorluk danışmanları ile çalışması yararlı olur.
Sponsorluk uygulamasında sponsor arayan ve sponsorluğu üstlenen ya da sponsor olan iki tarafın olduğu unutulmamalıdır. Tarafların anlaşması, sponsorluk uygulamasında önemli bir aşamadır. Anlaşmanın yazılı olarak yapılması, karşılıklı elde edilecek haklar, yerine getirilmesi gereken koşullar ve yanlış anlaşılmaları önleme açısından gereklidir. Genel olarak sponsorluk anlaşmasında şu noktalar yer alır:
- Tarafların yasal konumu, ortaklık vb. özellikleri tanımlanarak, imza yetkisi bulunan kişilerin kim olduğu,
- Tarafların hangi haklarının sınırlandığı ya da sponsorun imtiyazlarının neler olduğu,
- Sponsorluğun süresi,
- Sponsorluğun maliyeti ve ödeme biçimi,
- Sponsorluğun nerede, hangi tarihlerde yapılacağı,
- Sponsorluğun yönetiminin nasıl gerçekleşeceği,
- Telif haklarının neler olduğu,
- Sigorta ve tazminat hakkına ilişkin bilgiler,
- Sponsorluk projesinin iptali ya da ertelenmesi durumunda geçerli olan koşullar.
Sponsorluk uygulaması, özellikle sponsorluğu üstlenen kuruluşun titizlikle izleyeceği bir dizi çalışmayı da içerir. Özellikle kuruluşu tanıtıcı broşür, katalog gibi yayınların fotoğraf, slayt, video gibi görsel malzemelerle desteklenmesi, basın bültenlerinin medyaya dağıtımı, sponsor olunan olaya ilişkin gerekli fotoğraf, film ve video çekimleri, basın toplantılarının düzenlenmesi ve küpür derleme gibi çok sayıda faaliyet, uygulama aşamasının çalışmaları arasında sayılabilir.
Ciddi bir sponsorluk hazırlık çalışmalarına en az bir yıl önceden başlamak gerekir. Sponsorluğun uygulanması sırasında düzenli toplantılarla sponsorluğun aksayan taraflarının değerlendirilmesi yapılmalıdır.
Yorumlar