Kayıtlar

Kasım, 2010 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Sponsor Fiemaların Dikkatine

SPONSORLARIN DİKKATİNE!!! Sponsorluk yapan gelir ve kurumlar vergisi mükellefi gerçek veya tüzel kişilerin Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Sponsorluk Yönetmeliği kapsamında yapmış oldukları sponsorluk harcamalarını ilgili kanunlar uyarınca indirim konusu yapabilmeleri için aşağıda belirtilen hususlara dikkat etmeleri gerekmektedir. 1. Vergi ve sosyal güvenlik kuruluşlarına borcu nedeniyle takibata uğrayan gerçek ve tüzel kişiler sponsorluk yapamazlar. Bu nedenle sponsorluk yapacakların bağlı bulundukları vergi dairesinden “vergi borcu” olmadığına dair bir yazı almaları ve yapılan sözleşmenin bir örneğini ilgili vergi dairesine vermeleri gereklidir. 2. Nakdi sponsorlukta yani sponsorluk bedelinin sponsorluğu alanın hesabına yatırılmış olunması durumunda, bankalar tarafından verilecek makbuz veya dekont tevsik edici belge olarak kabul edilmektedir. Ancak banka dekontu veya makbuzunda paranın “sponsorluk amacıyla” yatırıldığına dair bir ifadeye yer verilmesi şarttır. 3. Ayni sponsorlukt

ADIM ADIM SPONSORLUK

1) Sponsor bulunmalıdır. Vergi ve sosyal güvenlik kuruluşlarına borcu nedeniyle takibata uğrayan gerçek ve tüzel kişiler sponsorluk yapamazlar. Bu nedenle sponsorluk yapacakların bağlı bulundukları vergi dairesinden “vergi borcu” olmadığına dair bir yazı almaları ve yapılan sözleşmenin bir örneğini ilgili vergi dairesine vermeleri gereklidir. 2) - Gençlik ve spor kulüplerinin sponsorluk alabilmeleri için tescilli olmaları şarttır. - Sporcuların sponsorluk alabilmeleri için tescilli ve vizelerini yaptırmış olmaları şarttır. - Gençlik ve spor kulüpleri ile sporcuların tescilli olduklarına ilişkin belgeyi (sponsorluk alınan spor branşlarını da gösterecek şekilde) tescil işlemini yapan ilgili Gençlik ve Spor İl Müdürlükleri ya da özerk federasyonlardan temin etmeleri gerekmektedir. 3) Tesis sponsorluklarında istenen belgeler: a) Yeni Tesis Yapımında; yapımla

SPONSORLUK SÖZLEŞMESİ (AYNİ)

SPONSORLUK SÖZLEŞMESİ (AYNİ) Damlagöl Spor Kulübü (işbu Sözleşmede Sponsorluk Alan olarak anılacaktır) ile Destek Gıda Maddeleri Sanayi ve Ticaret A.Ş. (işbu Sözleşmede Sponsor olarak anılacaktır) arasında 3289 sayılı Kanunun ek 3 üncü maddesine dayanılarak hazırlanan 16 Haziran 2004 tarih ve 25494 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Sponsorluk Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde ve aşağıdaki şartlarda işbu Sponsorluk Sözleşmesi imzalanmıştır. Madde-1: Tarafların kanuni ünvanları ve tebligat adresleri 1.1. Sponsorluk Alanın; Kanuni Ünvanı : Damlagöl Spor Kulübü Adresi : Ayazağa Cad. Lunapark Yanı, Değirmencioğlu Sok. No: 16 Ayazağa/İSTANBUL E-posta adresi : xxxxxxx@.................... Telefonu : 0 216 xxxxxxx 1.2. Sponsorun; Kanuni Ünvanı : Destek Gıda Maddeleri Sanayi ve Ticaret A.Ş. Adresi : Altınova Mah. İzmir Cad. No: 11 Ayvalık/BALIKESİR

SPONSORLUK SÖZLEŞMESİ (NAKDİ)

SPONSORLUK SÖZLEŞMESİ (NAKDİ) Damlagöl Spor Kulübü (işbu Sözleşmede Sponsorluk Alan olarak anılacaktır) ile Destek Gıda Maddeleri Sanayi ve Ticaret A.Ş. (işbu Sözleşmede Sponsor olarak anılacaktır) arasında 3289 sayılı Kanunun ek 3 üncü maddesine dayanılarak hazırlanan 16 Haziran 2004 tarih ve 25494 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Sponsorluk Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde ve aşağıdaki şartlarda işbu Sponsorluk Sözleşmesi imzalanmıştır. Madde-1: Tarafların kanuni ünvanları ve tebligat adresleri 1.1. Sponsorluk Alanın; Kanuni Ünvanı : Damlagöl Spor Kulübü Adresi : Ayazağa Cad. Lunapark Yanı, Değirmencioğlu Sok. No: 16 Ayazağa/İSTANBUL E-posta adresi : xxxxxxx@.................... Telefonu : 0 216 xxxxxxx 1.2. Sponsorun; Kanuni Ünvanı : Destek Gıda Maddeleri Sanayi ve Ticaret A.Ş. Adresi : Altınova Mah. İzmir Cad. No: 11 Ayvalık/BALIKESİR

Sponsorluk Bilgi Formu (Organizasyonlar) Ek-1

Ek-1 SPONSORLUK BİLGİ FORMU ( Organizasyonlar ) Sponsorluğu Alan Kişi, Kurum veya Kuruluşun Adı : Tel/e-mail : Kanuni Adresi : Sponsorun Adı : Tel/e-mail : Kanuni Adresi : Sponsorluk Alınan Faaliyetin Adı : Faaliyetin Branşı : Sponsorluğun Başlangıç Tarihi : Sponsorluğun Bitiş Tarihi : Sponsorluğun Türü : Nakdi Ayni Gerçekleşen Sponsorluk Bedeli : Sözleşmenin Tarihi : Sponsorluk sözleşmesi kapsamındaki yükümlülükler sözleşmeye uygun olarak yerine getirilmiştir.

Sponsorluk Bilgi Formu (Tesisler) Ek-2

Ek-2 SPONSORLUK BİLGİ FORMU ( Tesisler ) Sponsorluğu Alan Kişi, Kurum veya Kuruluşun Adı : Tel/e-mail : Kanuni Adresi : Sponsorun Adı : Tel/e-mail : Kanuni Adresi : Tesisin Adı : Tesisin Adresi : Sponsorluğun Tanımı : Yeni Yapım İkmal

Sponsorluk Kanunu

28.05.1986 TARİH VE 19120 SAYILI RESMİ GAZETE’DE YAYIMLANAN 3289 SAYILI GENÇLİK VE SPOR GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUNUN “ÖDÜL VE SPONSORLUK” BAŞLIKLI EK 3 ÜNCÜ MADDESİ Ödül ve sponsorluk (*) Ek Madde 3- (Birinci ve ikinci fıkra ödülle ilgilidir.) Ulusal veya uluslararası gençlik ve spor hizmet ve faaliyetlerini desteklemek amacıyla gerçek ve tüzel kişiler; a) Genel Müdürlüğün yıllık faaliyet programında yer alan ulusal ve uluslararası gençlik ve spor organizasyonları, b) Sporcuların transfer bedelleri hariç olmak üzere spor kulüpleri ile federasyonların yıllık programlarında bulunan sporun yaygınlaştırılması ve sporcuların desteklenmesine yönelik resmî sportif faaliyetleri, c) Kamu kurum ve kuruluşları ve yerel yönetimler ile spor kulüplerine ait spor tesislerinden Genel Müdürlükçe uygun görülenlerin yapımı, bakımı ve onarımı, d) Federasyonların ve spor kulüplerinin sportif hizmet ve faaliyetlerinin yürütülebilmesi için gerekli o

Spora Sponsor Olmak

Sponsorlukların Sponsorluk Alan Birimlere Göre Dağılımı

Resim

Sponsorluk Sözleşme Adetlerinin Sektörlere Göre Dağılımı

Resim

Sponsorlukların Sektörlere Göre Dağılımı

Resim
2001 ve 2010 yılları arasında derlenen bu istatistik sponsorluk veren sektörlere göre düzenlenmiştir. Veriler GSGM Sponsorluk subesi verilerine göre hazırlanmış. Sponsorluk almak isteyen organızasyon sorumluları, spor kulüpleri amatör kulüp yöneticileri bu verilerden faydalanabilir.Kimden sponsorluk alabileceklerini, sponsor olmaları kime ne kadar fayda sağlayacağı daha net bilgilere dayanarak çıkarılabilir.

Galatasaray, Pegasus Hava Yolları ile sponsorluk anlaşması imzaladı.

Resim
Pegasus Hava Yolları, 2011 yılında resmen açılışı gerçekleşecek olan Türk Telekom Arena'nın kuzey tribününe adını verdi. Galatasaray Kulübü Başkanı Adnan Polat ve Pegasus Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı'nın katılımıyla Conrad Otel'de yapılan imza töreninde anlaşmanın detaylarına ilişkin bilgiler verildi. 3 + 3 yıl opsiyonu bulunan anlaşmanın ardından konuşan Polat, Pegasus Tribünü'nün çok heyecan veren bir görüntü alacağını söylerken orayı dolduracak taraftarlara şimdiden teşekkür etti. Ali Sabancı ise Türk sporuna desteklerinin büyüyerek devam edeceğini belirtti. Sabancı, Pegasus gibi tribünleri de hep dolduracaklarını söylerken, Polat ise ezeli rakipleri Fenerbahçe gibi kendilerinin de artık 52 bin kapasiteli stada kavuşacaklarını ve rakiplerinin gişelerden elde ettiği yıllık 50 milyon dolar farkın kapanacağını söyledi. Adnan Polat, 8 yıldır 400 milyon dolar gibi bir farkla mücadelenin zor olduğuna da dikkat çekti. Başkan Polat bu konuda şunları söyled

Spora Sponsor Olmanın Marka İmajına Etkisi

Resim
Kategori: Pazarlama Yazar: Mert Canlı 26Aug2010 Spor derken, aslında kulüp takımlarını kastetmiyorum çünkü kulüp takımları açısından sponsorluğun önemi anlaşılalı çok oldu. Ligimizin önemli takımlarının forma ön-arka ve kol sponsorlarından aldığı meblalar zaten markaların bu konuya ne kadar önem verdiğinin net bir göstergesi. Hatta Türk Hava Yolları’nın Barcelona ve Manchester United gibi dünyanın en büyük futbol kulüplerine resmi sponsor olması da bu duruma güzel bir örnek. Markaların kulüp takımlarıyla olan bu anlaşmaları, kesinlikle futbolseverler üzerinde büyük etki yaratıyor ve markalar da bu etkiyi marka imajına iyi giydiriyorlar. Bu yazıda bahsetmek istediğim biraz daha farklı sponsorluklar. Mesela Türkiye 1. futbol ligi (yani süper lig). Turkcell’in uzun süredir sponsor olduğu süper ligimizin artık yeni sponsoru Spor Toto. Turkcell, sponsor olduğu süreçte bu desteği çok başarılı bir şekilde kullanıcıya yansıttı ve sadece bu konuda yaptığı iletişim çalışmalarıyla marka imajını g

Sponsorluk Demişken

Resim
Kurumsallaşmanın her geçen gün arttığı ülkemizde büyük firmalar sitelerinde sponsorluklar için yeni bir sayfa, link yada meil adresi veriyorlar. Burda bilmemiz gereken birşey var ve bu bize açıkca gösteriliyor. Firmalar tutundurma faaliyetlerini yürütmek için sponsorluklara ihtiyaç duyarlar bu kaçınılmaz bir sonuçtur ki artık hemen hemen bütün büyük kurumsallaşmış firmaların sponsorluk konularını inceleyen eğitimli, tecrübeli bir birimi veya görevlisi var. Şirketlerin iş hacminin ve sosyal yaşamın internet ile birlikte artığını ele alırsak Sponsorluğun önemini bilen firmaların sitelerine sponsorluk sayfası eklemeleri hiçde garipsenecek bi olay değil ve bu durum farkedildikce daha da artacak. Artık web hizmetleri veren firmalarda sponsorluk sayfalarının farkına varacak ve şirket ıstemeden o sayfaları şirkete sunacak. Bu yazıyı yazmaktaki asıl amacım, Kobilerinde bu süreçte daha etkili tanıtım faaliyetleri yürütmesi için etkili sponsorluk çalışmaları yürütmelerinin vaktinin artık gelmiş